Contact info

Merkez Mah. Hanımefendi Sk. Mutlu Apt. No:22/10 Şişli - İstanbul

You can always reach us. +90 532 292 9622 gulsum@blueapplemedia.com.tr
Follow us!

Günümüzde ve çağımızda, online alışveriş bir yöntem haline geldi. e-Ticaret, giyimden güzellik ürünlerine, ev eşyalarına ve hatta bakkaliye ürünlerine kadar her şeyi satın almayı çok daha kolay hale getirdi.

Birkaç tıklama ile kolayca sipariş verebilir ve kapınıza gelmesini bekleyebilirsiniz. Evinizin konforunu asla terk etmek zorunda değilsiniz!

Online alışveriş hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olmak için, 2023 yılı için bilmeniz gereken bazı ilginç e-ticaret istatistiklerini derledik.

Bu verilerin yardımıyla kendi e-ticaret işinizi güçlendirebilir ve eskisinden daha fazla satış elde edebilirsiniz.

En Önemli e-Ticaret İstatistikleri

Başlamak için, işte akılda tutulması gereken birkaç e-ticaret istatistiği:

e-Ticaret Satışlarının 2026 Yılına Kadar 8,1 Trilyon Dolara Ulaşması Bekleniyor

2021 yılında perakende e-ticaret satışlarının dünya genelinde 4,9 trilyon ABD doları olduğu tahmin ediliyor.

Önümüzdeki dört yıl içinde bu rakamın %56 oranında artarak 2026 yılına kadar yaklaşık 8,1 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Online alışverişin yakın zamanda yavaşlayacağına dair hiçbir işaret yok.

eCommerce sales growth from 2014 to 2025 projections.

Ortalama Bir Alışverişçi Yılda 19 Online İşlem Yapıyor

Online alışveriş alışkanlıklarınız nasıl? Veriler, bir tüketicinin yılda ortalama 19 online işlem yaptığını gösteriyor. Ancak bu rakamın konuma göre değiştiği de aşikâr. Örneğin, Çin’deki tüketiciler bir yıl içinde ortalama 22 online işlem gerçekleştiriyor.

12 ila 24 Milyon Arasında Çevrimiçi Mağaza Var

Kesin bir sayı belirlemek zor olsa da, 12 ila 24 milyon arasında çevrimiçi mağaza olduğu tahmin ediliyor. Ve daha fazla insanın online iş kurmasıyla bu sayı önümüzdeki birkaç yıl içinde giderek artacak.

Amazon 2022’de Aylık Yaklaşık 3,68 Milyar Ziyaretçi Sayısına Ulaşarak Dünya Çapında En İyi Çevrimiçi Perakendeci Oldu

Çevrimiçi perakendecilerle karşılaştırıldığında, Amazon’un zirveye çıktığı görülüyor. Perakendeci, 2022 yılında web sitesinde yaklaşık 3,16 milyar aylık ziyaretçi gördü.

Bu sayı, COVID-19 salgını sırasında aylık 3,67 milyar ziyaretçiye ulaştığı 2020’den bu yana, daha fazla insanın mağazalara gitmek yerine çevrimiçi alışveriş yapmayı tercih etmesi nedeniyle azaldı. En popüler ikinci çevrimiçi perakendeci, aylık ortalama 589 milyon ziyaretçi gören eBay oldu.

Statista graph showing top online retailers with Amazon ranking in the lead.

İnsanların %50,8’i İnternetten Alışveriş Yapmalarının En Önemli Nedeninin Ücretsiz Kargo Olduğunu Söylüyor

Hiç kargo ücretsiz olmadığı ya da çok pahalı olduğu için internetten bir şey sipariş etmekten vazgeçtiğiniz oldu mu? Yalnız değilsiniz.

İnsanların %50,8’i internetten alışveriş yapmayı tercih etmelerinin ana nedenlerinden birinin ücretsiz kargo olduğunu söylüyor. Bu, Amazon’un geniş ürün yelpazesiyle birleştiğinde, muhtemelen büyük başarı elde etmelerinin nedenidir.

İşte tüketicilerin neden internetten alışveriş yaptıklarını söylediklerinin tam bir dökümü:

  • Ücretsiz teslimat: %50,8
  • Kuponlar/indirimler: 38.7%
  • Diğer müşterilerin yorumları: %31,4
  • Kolay iade politikası: 30.8%
  • Ertesi gün teslimat: %27,7
  • Hızlı/kolay online ödeme süreci: 27.6%
  • Sadakat puanları: 24.5
  • Sosyal medyada çok sayıda iyi yorum: 21.3%
  • Ürünün çevre dostu olduğunu bilmek: %17,8
  • Ödemeleri faizsiz olarak yayabilme imkanı: 17%
Graph from Oberlo showing the top reasons people shopped online in 2020.

Küresel e-Ticaret İstatistikleri

Dünyanın her yerinde online alışveriş yapanlar var, ancak bazı ülkeler ve belirli yaş grupları diğerlerine göre daha fazla alışveriş yapıyor. Bu verilere göz atın:

En Büyük Üç e-Ticaret Pazarı Çin, ABD ve Birleşik Krallık

Çin’de yaşayanlar bir yıl içinde ortalama bir tüketiciden daha fazla çevrimiçi işlem yaptığından, Çin’in e-ticaret pazarları listesinin başında yer alması şaşırtıcı olmamalıdır.

Çin’in 2021 yılında 2.779,31 milyar dolarlık e-ticaret satışı gerçekleştireceği tahmin ediliyor. İkinci sırada ise tahmini 843,15 milyar dolarlık satışla ABD yer alıyor. Ardından, Birleşik Krallık 169,02 milyar dolarlık satışla ilk üçü tamamlıyor.

Arjantin %46,5 Büyüme ile 2020’de En Hızlı e-Ticaret Büyümesini Gerçekleştirdi

Arjantin’de yaşayanlar son yıllarda online alışverişlerini artırıyor.

Ülke, online satışlardaki % 100,6’lık artışla 2020’de en hızlı e-ticaret büyümesine sahip oldu.

Kanada %75’lik artışla ikinci sırada yer aldı. Birleşik Krallık, 2020 yılında çevrimiçi satışlarda %46,5’lik bir artış görerek ilk 10’a girmeyi başardı.

Genç Tüketiciler Eski Kuşaklara Göre İnternetten Daha Fazla Alışveriş Yapıyor

ABD’de online alışveriş yapanların %38,4’ü 35 yaşın altındadır.

Aslında, Y kuşağı (1981-1996 yılları arasında doğanlar) online alışveriş yapanların en büyük grubunu oluşturuyor.

ABD’de online alışveriş yapanların sadece %14,4’ü 65 yaş ve üzerindedir. Belki de genç nesiller kolaylığı ve rahatlığı takdir ediyordur?

Birleşik Krallık e-Ticaret İstatistikleri

Birleşik Krallık’ta yaşayanlar bile online alışveriş konusunda tutkulu. İşte özellikle Birleşik Krallık ile ilgili bazı e-ticaret istatistikleri:

2023’ün İlk Çeyreğinde Birleşik Krallık’ta Online Alışverişlerin %75’inde Mobil Cihazlar Kullanıldı

Birleşik Krallık’ta her şey mobil alışverişle ilgili.

2023’ün ilk çeyreğindeki verilere bakıldığında, Birleşik Krallık’taki perakende sitesi ziyaretlerinin %75’inin akıllı telefonlardan yapıldığı görülüyor.

Online alışveriş siparişlerinin %69’u mobil cihazlar üzerinden yapıldı.

Öte yandan, perakende web sitesi trafiğinin yalnızca %22’si masaüstü bilgisayarlardan geliyordu ve tüm satın alımların %28’ini oluşturuyordu.

e-Ticaret Büyüme İstatistikleri

E-ticaret son yıllarda ne kadar büyüdü? COVID-19 salgını 2020’den bu yana online alışverişte bir artış yarattı ve bu artış yavaşlama belirtisi göstermiyor.

Küresel Perakende e-Ticaret Satışları 2021’de %27,6 Arttı

Küresel veriler, perakende e-ticaret satışlarının 2020’de pandemi sırasında %27,6’ya ulaştıktan sonra 2021’de %17,1’e gerilediğini gösteriyor. Bu satışlar, tüm küresel perakende satışlarının yaklaşık %19’unu oluşturdu. Muhtemelen bu rakamlar yıldan yıla artmaya devam edecek.

2016 Yılında 1,66 Milyar Kişi Online Alışveriş Yaparken 2021 Yılında 2,14 Milyar Kişinin Online Alışveriş Yapması Bekleniyor

2021’de dünya genelinde 2,14 milyar kişinin mal ve hizmet satın almak için online alışveriş yapacağı tahmin ediliyor. Bu rakam, 2016 yılında online alışveriş yapan 1,66 milyar kişiye kıyasla büyük bir sıçrama anlamına geliyor.

Graph from Oberlo showing the amount of people shopping online from 2014-2021.

e-Ticaret Platformu İstatistikleri

Kendi e-ticaret işinizi kurmakla ilgileniyorsanız, hangi platformun en popüler olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Her birinin kendine has avantajları olsa da, WooCommerce, Shopify, Magento ve Wix’te kaç kullanıcı olduğuna dair bazı verileri burada bulabilirsiniz:

Şu anda çevrimiçi vitrinlerini güçlendirmek için bir WordPress eklentisi olan WooCommerce’i kullanan üç milyondan fazla canlı web sitesi var.

Shopify’da ise 1,75 milyon satıcı bulunuyor.

Her iki platformun da avantajları vardır, bu nedenle satıcıların kendileri için hangisinin en iyisi olduğunu bulmak için araştırma yapmaları önemlidir.

Magento kullanan 250.000’den fazla satıcı ve Wix’te 600.000’den fazla aktif mağaza bulunmaktadır.

Sosyal Ticaret İstatistikleri

Sosyal medyanın e-ticaret işinizi geliştirmeye yardımcı olabileceğini biliyor muydunuz? Bu doğru! Bu verilere bir göz atın:

Sosyal Medya Varlığı Olan Online Mağazalar Ortalama %32 Daha Fazla Satış Yapıyor

Daha fazla satış her zaman kazançtır, değil mi? e-Ticaret istatistikleri, sosyal medya varlığı da olan çevrimiçi mağazaların, sosyal medya kullanmayanlara göre ortalama %32 daha fazla satış yaptığını gösteriyor. Bunun nedeni, sosyal medyanın bir mağazanın çevrimiçi keşfedilebilirliğini artırması olabilir.

Instagram Üzerinden Online Mağazaya Yönlendirilen Müşteriler Ortalama 65 Dolarlık Sipariş Veriyor

Bazıları için Instagram, satış elde etmenin anahtarı olabilir. Instagram aracılığıyla bir online mağazaya yönlendirilen müşterilerin ortalama sipariş değeri 65$’dır. Bu, platformların ürettiğinden daha yüksek bir toplamdır.

Facebook için ortalama 55 dolar, Twitter için 46 dolar ve YouTube için 38 dolar.

Mobil Ticaret İstatistikleri

e-Ticaret istatistikleri, online ürün ve hizmet satın alırken mobil alışverişin popüler bir tercih olduğunu gösteriyor. İşte alışveriş yapmak için telefonlarımızı ve tabletlerimizi ne sıklıkla kullandığımıza ilişkin bazı veriler:

Mobil e-Ticaret ABD’deki Tüm e-Ticaret Satışlarının %44,2’sini Oluşturuyor

e-Ticaret istatistikleri, mobil satın alımların Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm e-Ticaret satışlarının %44,2’sini oluşturduğunu göstermektedir. Mobil satın alımların bir gün e-ticaret satışlarının çoğunluğunu oluşturup oluşturamayacağını ancak zaman gösterecek.

Her Dört Tüketiciden Üçü Akıllı Telefonlarından Alışveriş Yapıyor

Mobil uyumlu web siteleri ve özel uygulamalar sayesinde akıllı telefonunuzdan alışveriş yapmak artık çok kolay. Bu nedenle her dört tüketiciden üçünün telefonlarından alışveriş yaptığını söylemesi şaşırtıcı değil.

Alışveriş Yapanların %33,6’sı Fiziksel Bir Mağazadayken Mobil Üzerinden Fiyat Karşılaştırmalarına Bakıyor

Eğitimli bir alışverişçi olmak önemlidir, bu yüzden en iyi teklifi aldığımızdan emin olmak için fiyat alışverişi yapmayı seviyoruz. Sonuç olarak, alışveriş yapanların %33,6’sı fiziksel bir mağazada alışveriş yaparken mobil cihazlarından fiyat karşılaştırmalarına baktıklarını söylüyor. Diğer perakendecilerin bir ürünü ne kadara sattığını görmek için uygun bir yol.

Mobil Web Sitesinde Daha Önce Olumsuz Bir Deneyim Yaşayan Kullanıcıların Bir İşletmeden Alışveriş Yapma Olasılığı %62 Daha Az

Bu, insanların yalnızca mobil cihazlardan sık sık alışveriş yapmakla kalmayıp aynı zamanda kaliteli bir deneyim de talep ettiklerini hatırlatsın. Yavaş yüklenen veya gezinmesi zor olan mobil web siteleri, potansiyel alıcıların kaçmasına ve muhtemelen bir daha geri dönmemesine neden olacaktır.

Google’a göre, bir mobil web sitesinde olumsuz bir deneyim yaşayan kullanıcıların gelecekte aynı işletmeden alışveriş yapma olasılığı %62 daha düşüktür.

İş İstatistikleri için e-Ticaret

Bir e-ticaret işi yürütenler (veya bir tane başlatmak isteyenler) için, başarınızı garantilemek için akılda tutmak isteyeceğiniz birkaç istatistik vardır.

İşte bilmeniz gerekenler:

Terk Edilen Sepetlerin En Önemli Nedeni Pahalı Ücretler

İşletmenizin daha fazla satış yapma hedefi varsa, terk edilen sepetlerin sayısını azaltmak isteyeceksiniz.

Veriler, insanların alışveriş sepetlerini terk etmelerinin en önemli nedeninin çok pahalıya mal olan ek ücretler olduğunu gösteriyor. Bu ücretler kargo, vergi ve ödeme sırasında nihai toplamda hesaba katılabilecek diğer masraflar gibi şeyler olabilir.

Sepetin terk edilmesinin diğer nedenleri arasında hesap açma zorunluluğu, uzun veya karmaşık ödeme süreçleri ve maliyeti önceden bilmemek yer alıyor.

Top reasons for cart abandonment on eCommerce websites

e-Ticaret Botlar ve Otomasyon Yardımıyla Daha Etkili Olabilir

Doğru yapıldığında, web sitenizde bir chatbot veya başka bir yapay zeka olması genel e-ticaret sürecine yardımcı olabilir.

Temel soruların yanıtlanmasına yardımcı olabilir ve nihayetinde satın almak isteyen potansiyel müşterilerin önündeki engelleri ortadan kaldırmaya yardımcı olabilir. Aslında, insanların %50’si diyaloğa dayalı pazarlamanın yardımıyla bir web sitesinin sohbet robotundan satın alabileceklerini söylüyor.

Dönüşüm oranınızı artırmak için işletmeniz için incelemeye değer olabilir.

Bu e-Ticaret İstatistiklerini Kullanma

Kendi e-ticaret işinizi kurmak için şimdiki zaman gibisi yok.

Tonlarca çevrimiçi mağaza olmasına rağmen, başlamak ve kendi tarzınızı ortaya koymak için asla çok doygun bir sektör değildir. Online satışların ne kadar güçlü olabileceğini göstermek ve kendinize ait bir online strateji oluşturmak için bu e-ticaret istatistiklerini kullanın.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Need a successful project?

Estimate Project
  • right image
  • Left Image
en_USEN